Edwin Wagensveld en de GRU

Door Qwerty-273 op dinsdag 18 juni 2019 16:18 - Reacties (15)
Categorie: -, Views: 2.184

Zo zit je weer wat te lezen op bellingcat : https://www.bellingcat.co...bulgarian-border-patrols/

En plots kom je meneer Edwin Wagensveld tegen op een plek waar je hem niet verwacht. Tuurlijk kennen we hem allemaal van zijn acties in NL, al dan niet achterna gezeten door straatgespuis (op uitlokking natuurlijk - want dat zijn leuke plaatjes voor de pers en bevestigt een aantal van zijn punten). Maar deze relaties in Bulgarije, en de relaties die die relaties weer hebben dat laat toch ook weer een ander beeld zien.

Op de foto voor Fortress Europe samen met BNO Shipka waarvan hun leden en connecties plots ook weer verschijnen bij de Russische militaire inlichtingendienst GRU (of GROe als je de Nederlandse transliteratie gebruikt).

https://tweakers.net/ext/f/ZvTDGiFvfOjBqmLjvAYvFX6B/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/15zbDhQImpr3olQtYWSnjebM/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/nkkOutcJGLSEj2PQw6LS2HYE/full.jpg

Volgende: Graffiti #002 19-05 Graffiti #002

Reacties


Door Tweakers user Frozen, dinsdag 18 juni 2019 22:53

Ik snap niet waarom dit een ander beeld van hem laat zien. Van wat ik begrijp is hij tegen moslims in Nederland en mogelijk ook tegen immigranten. Dus gaat hij naar bulgarije om ze daar bij de grens te stoppen.
The peak of the migration crisis in Europe might be over, but it has provided lasting excuses for paramilitary proto-militias to continue to mobilize support in Bulgaria. Via their “defense of the European fortress” from a new “Islamic conquest,” they provide a platform for both overt and covert international cooperation between leading figures of the European radical far-right and local volunteers, who seek to acquire specialized training from Russian ex-special ops instructors.

Door Tweakers user Qwerty-273, woensdag 19 juni 2019 13:38

@Frozen, het laat namelijk wel een beeld zien van de "vrienden" van Edwin en de personen die daar richting aangeven. Waar komen de "orders/ideeën" vandaan, en welke groepen zitten achter de vele financieringen van deze clubs en hun acties.
Een rechts-extremist met een eigen zaak en inkomen (al dan niet met creatief omgaan met belastingen), met wat lokale (Duitse) vriendjes, is wel iets anders dan vrienden / aansturing uit de GRU en eventuele financiële ondersteuning via via.

Door Tweakers user walteij, donderdag 20 juni 2019 13:21

Qwerty-273 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:38:
@Frozen, het laat namelijk wel een beeld zien van de "vrienden" van Edwin en de personen die daar richting aangeven. Waar komen de "orders/ideeën" vandaan, en welke groepen zitten achter de vele financieringen van deze clubs en hun acties.
Een rechts-extremist met een eigen zaak en inkomen (al dan niet met creatief omgaan met belastingen), met wat lokale (Duitse) vriendjes, is wel iets anders dan vrienden / aansturing uit de GRU en eventuele financiële ondersteuning via via.
Nu kan heel die wagensveld mij gestolen worden, maar ik wilde hier toch even op reageren.
Je insinueert nu namelijk best veel. Wagensveld is vriendjes met de GRU, dat lijkt me vrij duidelijk.
Maar aansturen en zelfs financiering is volgens mij nog nergens hard gemaakt.
Hoeveel financiering Wagensveld nodig heeft voor zijn BBQ's met varkensvlees bij moskeeen, valt ook nog te bezien. Het zijn sneue en zielige demonstraties, die nergens over gaan en alleen maar worden uitgevoerd om te provoceren.
Maar provoceren doen veel meer demonstraties, dus dat zou geen reden moeten zijn om de protesten te verbieden.

Wat problematischer is, is dat de (vanuit pegida) rustige demonstraties toch voor de nodige onrust zorgen, omdat degenen waartegen gedemonstreerd wordt op de provocaties reageren. Stenen gooien naar politie, de protestanten aanvallen en ga nog maar even door.

Ik zou als burgemeester van Eindhoven, waag Wagensveld de meeste van zijn protesten houdt, eigenlijk ook niet weten wat ik zou moeten doen. De demonstraties verplaatsen heeft geen nut, want dan gaat de demonstratie niet door (want geen provocative naar moslims met de varkensvlees bbq).
De demonstraties verbieden, is weer een beperking van de vrijheid van meningsuiting. De demonstranten vormen geen gevaar….
De demonstraties toestaan, zorgt weer voor een ander problem, namelijk dat je een enorme politiemacht moet optrommelen om misschien 10 sneue demonstranten te beschermen tegen nog sneuere mensen die dit sort provocaties alleen maar met geweld kunnen en willen beantwoorden.

Ik zie geen oplossing. Jij wel?

Door Tweakers user TunderNerd, donderdag 20 juni 2019 17:18

walteij schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:21:
[...]

Nu kan heel die wagensveld mij gestolen worden, maar ik wilde hier toch even op reageren.
Je insinueert nu namelijk best veel. Wagensveld is vriendjes met de GRU, dat lijkt me vrij duidelijk.
Maar aansturen en zelfs financiering is volgens mij nog nergens hard gemaakt.
Hoeveel financiering Wagensveld nodig heeft voor zijn BBQ's met varkensvlees bij moskeeen, valt ook nog te bezien. Het zijn sneue en zielige demonstraties, die nergens over gaan en alleen maar worden uitgevoerd om te provoceren.
Maar provoceren doen veel meer demonstraties, dus dat zou geen reden moeten zijn om de protesten te verbieden.

Wat problematischer is, is dat de (vanuit pegida) rustige demonstraties toch voor de nodige onrust zorgen, omdat degenen waartegen gedemonstreerd wordt op de provocaties reageren. Stenen gooien naar politie, de protestanten aanvallen en ga nog maar even door.

Ik zou als burgemeester van Eindhoven, waag Wagensveld de meeste van zijn protesten houdt, eigenlijk ook niet weten wat ik zou moeten doen. De demonstraties verplaatsen heeft geen nut, want dan gaat de demonstratie niet door (want geen provocative naar moslims met de varkensvlees bbq).
De demonstraties verbieden, is weer een beperking van de vrijheid van meningsuiting. De demonstranten vormen geen gevaar….
De demonstraties toestaan, zorgt weer voor een ander problem, namelijk dat je een enorme politiemacht moet optrommelen om misschien 10 sneue demonstranten te beschermen tegen nog sneuere mensen die dit sort provocaties alleen maar met geweld kunnen en willen beantwoorden.

Ik zie geen oplossing. Jij wel?
er zijn wel degelijk opties:
- Verbieden, krijg je wat gezeur van. Doch staat NL niet bekend om haar baricade gedrag
- Verplaatsen, krijg je wel wat gezeur van, maar wellicht minder dan bovenstaand
- Daadwerkelijk de politiemacht optrommelen, en een zero-tollerance beleid voeren

Het grote probleem is in mijn ogen: zo snel je optie 1 of 2 kiest onderschrijf je niet alleen Pegida's gelijk (wij kunnen niks meer), maar ook hun tegenstanders gelijk (met geweld en rellen, lossen we best veel op!). Drijgen met geweld mag nooit een reden zijn om een een grondrecht (demonstraties) te verbieden. Ook de plaatslijke Queer vereniging moet op elk mogelijke plaats (lees, waar zij het meest weerstand / minst acceptatie ondervinden) kunnen demonstreren. Dit grondrecht gaat voor alles: dus optrommelen die politiemacht!
Ik doe de aanname dat de afschrikkende werking (ik gooi een steen, en heb meteen een echt probleem) zodanig is dat na een demonstratie of 3 / 4 de problemen verminderen. Ik ga uit van de afschrikkende werking.
Ja het kost geld, maar onze vrijheid is onbetaalbaar.

Door Tweakers user Pietervs, donderdag 20 juni 2019 17:49

walteij schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:21:
[...]

Nu kan heel die wagensveld mij gestolen worden, maar ik wilde hier toch even op reageren.
Je insinueert nu namelijk best veel. Wagensveld is vriendjes met de GRU, dat lijkt me vrij duidelijk.
Maar aansturen en zelfs financiering is volgens mij nog nergens hard gemaakt.
Hoeveel financiering Wagensveld nodig heeft voor zijn BBQ's met varkensvlees bij moskeeen, valt ook nog te bezien. Het zijn sneue en zielige demonstraties, die nergens over gaan en alleen maar worden uitgevoerd om te provoceren.
Maar provoceren doen veel meer demonstraties, dus dat zou geen reden moeten zijn om de protesten te verbieden.

Wat problematischer is, is dat de (vanuit pegida) rustige demonstraties toch voor de nodige onrust zorgen, omdat degenen waartegen gedemonstreerd wordt op de provocaties reageren. Stenen gooien naar politie, de protestanten aanvallen en ga nog maar even door.

Ik zou als burgemeester van Eindhoven, waag Wagensveld de meeste van zijn protesten houdt, eigenlijk ook niet weten wat ik zou moeten doen. De demonstraties verplaatsen heeft geen nut, want dan gaat de demonstratie niet door (want geen provocative naar moslims met de varkensvlees bbq).
De demonstraties verbieden, is weer een beperking van de vrijheid van meningsuiting. De demonstranten vormen geen gevaar….
De demonstraties toestaan, zorgt weer voor een ander problem, namelijk dat je een enorme politiemacht moet optrommelen om misschien 10 sneue demonstranten te beschermen tegen nog sneuere mensen die dit sort provocaties alleen maar met geweld kunnen en willen beantwoorden.

Ik zie geen oplossing. Jij wel?
Ik zou als burgemeester consequent de demonstraties verplaatsen. Als daar dan vervolgens niemand op af komt is dat het probleem van de "heer" Wagensveld: laat hem dan maar een rechtszaak aanspannen om te eisen dat hij wel in de buurt van een moskee mag demonstreren. :)
Gevolg zal zijn dat Wagensveld op een gegeven moment wel eieren voor zijn geld kiest en ophoudt met het aanvragen van vergunningen voor zijn onzinnige demonstraties.

Door Tweakers user rickboy333, donderdag 20 juni 2019 17:51

Ah jee extreem links is weer eens bezig alles en iedereen die het niet eens is met hun gedachtegoed de demoniseren. Laat die vent toch met rust.

Ga gewoon in op de argumenten ipv op de man. Wat gaat dit nu voor een zin hebben? Dat nog meer mensen een hekel aan je krijgen? Wat kan mij het nu schelen wat ie doet? Het gaat mij om Wagenvelds argumenten, en dat ie met Poetin het bed deelt doet er niet toe.

Maar goed wss ben je dezelfde lul die het noeig vond om heel Adam plat te gooien om aandacht te eisen voor het miliue......... Door extra Co2 de lucht in te stoten.......

Door Tweakers user Pietervs, donderdag 20 juni 2019 17:59

rickboy333 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:51:
Ah jee extreem links is weer eens bezig alles en iedereen die het niet eens is met hun gedachtegoed de demoniseren. Laat die vent toch met rust.

Ga gewoon in op de argumenten ipv op de man. Wat gaat dit nu voor een zin hebben? Dat nog meer mensen een hekel aan je krijgen? Wat kan mij het nu schelen wat ie doet? Het gaat mij om Wagenvelds argumenten, en dat ie met Poetin het bed deelt doet er niet toe.

Maar goed wss ben je dezelfde lul die het noeig vond om heel Adam plat te gooien om aandacht te eisen voor het miliue......... Door extra Co2 de lucht in te stoten.......
Subtiele teksten hou je erop na.

Wagensveld moet rust gelaten worden zodat hij in alle rust groepen mensen kan schofferen, demoniseren en kleineren... zie je waar je redenatie mank gaat?
Wat het jou kan schelen? Blijkbaar niks. Prima, dat is jouw keuze. Feit is wel dat Wagensveld een complete groep wegzet als minderwaardig. En dat is niet iets wat een normaal mens kan accepteren. Zou je hetzelfde reageren als Wagensveld zijn pijlen niet zou richten op moslims, maar bijvoorbeeld op joden, gehandicapten of bejaarden?

Verder doen zijn banden met Poetin er wel degelijk toe: een buitenlandse macht is blijkbaar bezig (niet alleen in Nederland) om extreemrechtse groepen te mobiliseren om onrust te creëren...

Door Tweakers user ChojinZ, vrijdag 21 juni 2019 17:56

Pietervs schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:59:
[...]

Subtiele teksten hou je erop na.

Wagensveld moet rust gelaten worden zodat hij in alle rust groepen mensen kan schofferen, demoniseren en kleineren... zie je waar je redenatie mank gaat?
Dat is jou mening. Voorlopig houd hij zich gewoon aan de wet en volgt hij netjes de regels. In tegenstelling tot een grote groep moslims die geweld inzetten zodra zij zich beledigd voelen.

Maar dat geweld wat door die speciefieke groep moslims word toegepast, daar horen we je dan weer niet over. Lekker hypocriet....
Pietervs schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:59:
[...]
Verder doen zijn banden met Poetin er wel degelijk toe: een buitenlandse macht is blijkbaar bezig (niet alleen in Nederland) om extreemrechtse groepen te mobiliseren om onrust te creëren...
Ja, alleen nu nog hard bewijs dat dit waar is ipv vage insinuaties....

Door Tweakers user ChojinZ, vrijdag 21 juni 2019 18:00

Pietervs schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:59:
[...]

Subtiele teksten hou je erop na.

Wagensveld moet rust gelaten worden zodat hij in alle rust groepen mensen kan schofferen, demoniseren en kleineren... zie je waar je redenatie mank gaat?
Dat is jou mening. Voorlopig houd hij zich gewoon aan de wet en volgt hij netjes de regels. In tegenstelling tot een grote groep moslims die geweld inzetten zodra zij zich beledigd voelen.

Maar dat geweld wat door die speciefieke groep moslims word toegepast, daar horen we je dan weer niet over. Oftwel beledigen mag niet, maar iemand op zijn bek slaan mag dan weer wel? Lekker hypocriet....
Pietervs schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:59:
[...]
Verder doen zijn banden met Poetin er wel degelijk toe: een buitenlandse macht is blijkbaar bezig (niet alleen in Nederland) om extreemrechtse groepen te mobiliseren om onrust te creëren...
Ja, alleen nu nog hard bewijs dat dit waar is ipv vage insinuaties....

Door Tweakers user Pietervs, vrijdag 21 juni 2019 18:53

Misschien heb je wel gelijk:
Edwin Wagensveld handelt in wapens. Hij woont in Duitsland omdat de wet daar meer toelaat dan in Nederland. Uiteindelijk had ik mijn antwoord. Helaas niet voor het oog van de camera. Maar wel glashelder: Edwin Wagensveld ­polariseert als verdienmodel.
https://www.bd.nl/opinie/...gida-wagensveld~aff91d62/


Maar het denk ik nogal naïef om te denken dat de GRU alleen contact houdt met Wagens Els voor de gezelligheid...

Door Tweakers user Pietervs, zaterdag 22 juni 2019 12:18

Misschien heb je wel gelijk:
Edwin Wagensveld handelt in wapens. Hij woont in Duitsland omdat de wet daar meer toelaat dan in Nederland. Uiteindelijk had ik mijn antwoord. Helaas niet voor het oog van de camera. Maar wel glashelder: Edwin Wagensveld ­polariseert als verdienmodel.
https://www.bd.nl/opinie/...gida-wagensveld~aff91d62/


Maar het denk ik nogal naïef om te denken dat de GRU alleen contact houdt met Wagenveld voor de gezelligheid...

Door Tweakers user MAX3400, zaterdag 22 juni 2019 13:44

Pietervs schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:53:
Edwin Wagensveld handelt in wapens.
En? Dat doen meer mensen in deze wereld. Klinkend voorbeeld (want ook bekritiseerd en uiteindelijk overhoop geschoten): Branch Davidians (van David Koresh); die klusten ook bij binnen de wet door wapens op te knappen, aan te passen en door te verkopen.

Maar ja, een gemiddeld pensioenfonds heeft miljarden in wapens / oorlog / whatever zitten (in ieder geval niet in boomknuffelgedrag) want blijkbaar is daar geld te verdienen. Maar niet genoeg om de pensioenen te kunnen indexeren en dus korten we de klant maar.
[br]
Of je het nou eens bent met Wagenveld of niet; of hij nou tegen moslims is of desnoods tegen Bassie & Adriaan; het verketteren van bepaalde mensen in deze maatschappij is je/een goed recht. En dat geldt ook voor alle tegenstanders; je mag ook kritiek / demonstratie hebben tegen iets.

In tegenstelling tot Wagensveld, vinden veel mensen het veiliger om achter hun keyboard een blogpost erover te posten. Teveel moeite om een eigen (tegen-)demonstratie op poten te zetten?

Door Tweakers user Pietervs, zaterdag 22 juni 2019 21:24

klusten ook bij binnen de wet door wapens op te knappen, aan te passen en door te verkopen.
Amerikaanse wetgeving hè, is nogal een verschilletje met de meeste Europese landen, laat staan Nederland. ;)

En veel pensioenfondsen zijn hun beleggingen aan het herzien: geen wapens of sigarettenfabrikanten meer in de portefeuille. Neem het ABP, toch een van de grotere in Nederland: https://www.abp.nl/over-a...-en-verantwoord-beleggen/
Het korten van klanten is een andere discussie. Dat wordt namelijk mede veroorzaakt door de rekenrente.

Dus je mag iemand verketteren, maar niet achter je toetsenbord? Fijn. Daarmee sluit je alvast grote groepen uit, zoals gehandicapten en anderen die om wat voor reden dan ook niet kunnen reizen (prijzen van het OV gezien?). En waarom moet iedere demonstratie beantwoord worden met een tegendemonstratie? De kans op geweld neemt daardoor exponentieel toe.

Nee, het recht op demonstratie is aan iedereen voorbehouden, net als de manier waarop.
Maar het stelselmatig kleineren, schofferen, beledigen en discrimineren van groepen is niet iets dat in Nederland thuis hoort. Dan heb je echt wat gemist qua geschiedenislessen, opvoeding of beiden.

Door Tweakers user TonVH, zondag 23 juni 2019 09:44

Wat niemand en zeker zijn tegenstander (aka Moslims) schijnen t snappen is dat Wagensveld succesvol is juist door alle commotie die er door zijn tegenstander bijgehaald worden.

Als ze verstandig zijn dan laten ze hen gewoon rustig 1 (of 2 keer) BBQ'en voor zo'n Moskee en dan is de lol eraf.

Wat de overheid (bij monde Burgemeester) doet is wel het meest domme. Politie inzetten en die niet de raddraaiers/stenengooiers presteren maar de vreedzame demonstranten arresteren.
Is gewoon partij trekken terwijl hij boven de partijen hoort te staan.

Door Tweakers user walteij, maandag 24 juni 2019 08:53

Maar het stelselmatig kleineren, schofferen, beledigen en discrimineren van groepen is niet iets dat in Nederland thuis hoort.
Het vervelende is, is dat de hierbovenstaande tekst voor beide partijen geldig is. Zowel Wagensveld, als de moskee waar hij vaak voor protesteert doen beiden.
Ze erkennen maar 1 wet, namelijk de Sharia, daarmee schofferen ze al direct het complete NL wetssysteem.
Ze kleineren Wagensveld, maar ook vrouwen en andere niet-moslims.
Beledigen, tjah, ook daar zijn voorbeelden genoeg van.
Discrimineren, daar is de islam heel sterk in. Andere geloven: Minderwaardig. vrouwen: ondergeschikt en zeer zeker niet gelijk.

Wie wind zaait, zal storm oogsten.
De moskee begon met de wind, Wagensveld is een kleine storm, en de reactive van demoskeegangers op wagensveld is een kleine orkaan, die niet door de Eindhovense burgemeester of de politie onder controle te krijgen is.

Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)